luni, 11 octombrie 2021

Tinerii învață să cheltuiască în mod responsabil

 

“Nu-mi plac banii pentru că se câștigă greu și se cheltuie repede” – Valentina (17 ani)

“Dacă am bani mai mulți merg să-mi cumpăr pantaloni și adidași” – Adrian (16 ani)

“Nu prea am bani în mână așa că nu mă pricep la ei, îi cheltui dacă am poftă de ceva sau îmi trebuie o haină” – Anca (18 ani)


După atelierul de croitorie de astăzi, beneficiarii incluși în proiectul “Ateliere de dezvoltare a competențelor tinerilor pentru incluziune“ finanțat de către Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Satu Mare au participat la activitatea de dezvoltare a competențelor privind gestionarea resurselor.

În urmă cu 3 săptămâni, aceștia au aflat ce înseamnă un buget, ce reprezintă noțiunile de “venituri” și “cheltuieli”, cum se ține evidența cheltuielilor și care sunt beneficiile contabilizării acestora. Tot atunci, ei au primit fiecare câte un carnețel pentru notarea fiecărui ban primit/cheltuit.

La activitatea de astăzi, tinerii au făcut un rezumat al monitărizării veniturilor și cheltuielilor lor din ultima perioadă însă concluzia a fost că impulsul lor de a cheltui pe moment banii pe care îi au este mai puternic decât grija de a economisi sau a cheltui inteligent.

“Problema majoră în rândul persoanelor vulnerabile este că ei cheltuie tot ce au pe moment, pe necesitățile de moment fără a se gândi la viitor. Majoritatea tinerilor și adulților lucrează cu ziua sau ocazional, în strainătate, pe timpul verii. Vin acasa cu bani iar în decurs de câteva zile rămân fără nimic. Este foarte greu să-i facem să înțeleagă mai ales pe tineri și adolescenți că și banii puțini pot fi suficienți dacă sunt cheltuiți în mod responsabil. Faptul că nu au educație financiară și nu știu să-și gestioneze resursele ACUM, nu înseamnă că nu o vor putea face. Vom lucra pe acest aspect și vom fi perseverenți în a-i învăța și obișnui cu optimizarea managementului resurselor financiare”, a afirmat Mirela Molnar, asistentul social responsabil.


0 Comments