luni, 22 iulie 2013

Trei francezi, intr-un stagiu umanitar la Asociatia STEA

        In perioada 17 iunie- 9 septembrie, echipa STEA beneficiaza de ajutorul a 3 voluntari din Franta. Acestia sunt Justine Mazot (18 ani), Karl Fortier (19 ani) si David Boisrobert (21 de ani). Sunt studenti ai Groupe Sup de Co la Rochelle (localitatea Rochelle) si au ajuns la Asociatia STEA prin programele Bachelor International respectiv ESC Grande Ecole.



           Tustrei au ales Romania ca sa ramana in Europa de Est si sa exerseze engleza, fara a cunoaste insa foarte multe despre aceasta tara, prin acest stagiu obligatoriu in Franta, dupa primul an de studii. “La inceput nu am avut un motiv intemeiat pentru care sa venim aici. Cand am anuntat familiile si prietenii unde vom merge, ne-am lovit de cliseele gen romanii sunt hoti, romanii sunt extrem de saraci si asa mai departe. Stiind ca vom lucra cu copiii si tinerii strazii si mai ales datorita cliseelor legate de aceasta tara, am avut emotii pana am ajuns aici”, povestesc cei trei tineri.
           Insa acestea au disparut de indata ce au intrat in contact cu cei din jur. Au fost placut impresionati de caldura cu care au fost primiti si au realizat ca e o mare diferenta intre ceea ce se vorbeste in Franta despre romani si Romania si realitatea de aici. “Asociatia STEA are un mare impact asupra acestor copii si tineri. Cel putin la Centrul de zi sunt civilizati, harnici, ne intelegem bine si lucram in echipa. Nu credeam ca vom fi atat de apropiati. Cand am ajuns aici si am vazut cum vin si ne imbratiseaza, inainte si se ne spunem numele, am ramas muti. Pentru noi e ceva neobisnuit, credeam ca sunt reci, duri si violenti”, spune Justine Mazot.
          Cei trei tineri sunt decisi sa schimbe opinia apropiatilor din Franta vis-a-vis de Romania si considera ca aceasta experienta este una benefica atat pentru imbogatirea aptitudinilor personale legate de munca cu copiii si tinerii strazii cat si pentru largirea orizontului cu privire la cultura si traditia romanilor, despre care nu stiam absolut nimic inainte.

0 Comments