vineri, 8 iulie 2022

Prieteni și experiențe noi pentru copiii din Sătmărel și Pirita








45 de copii din Pirita și Sătmărel s-au bucurat de e excursie în inima naturii, pe Valea Chiuzbăii în județul Maramureș. “Tarzan”, așa cum l-au numit copiii pe Cristian Sava, a fost “activatorul de succes” care i-a inspirat și motivat să-și depășească limitele.

Pasionat din copilărie de drumeții în natură, cățărat și adrenalină, Cristi și-a urmat visul iar în timp ce prietenii lui stăteau cu ochii în ecrane, el străbătea păduri, urca munți și asimila tot ce ține de acest domeniu. Deși s-a făcut inginer cu acte în regulă, Cristi nu a renunțat la pasiunea lui pentru natură iar organizarea de tabere și de drumeții a devenit o sursă de venit.

"Mi s-au înmuiat picioarele, mi-a fost frică. Dar mi-a zis domnul Cristi că o să reușesc. Mi-am spus că pot. Și am ajuns până în vârful copacului", ne-a povestit Luca experiența sa.

După ce i-a încurajat rând pe rând pe cei mici să se cațere în copac, în deplină sigurantă, Cristi a devenit idolul tuturor. Iar copiii au înțeles că dacă îți dorești ceva cu adevărat, poți. “N-am mai făcut niciodată asta. Părea greu. Dar domnul Cristi mi-a spus unde să pun piciorul și ce să fac. Am ajuns până la clopoțel și sunt foarte mândră de asta”, a povestit Beatrix (13 ani).

Pe lângă cățărare, copiii au avut parte de un traseu de orientare cu busola, de jocuri interactive, de un prânz delicios și de o bălăceală în apa limpede a unui pârâu din apropiere.

Cel mai important lucru însă a fost conexiunea creată între copii. Sami de la Pirita s-a împrietenit cu Luca din Sătmărel, Maricica din Pirita a îndrăgit-o pe Beatrix de la Stea, Bogdan de la Pirita a petrecut timp alături de Kristofer de la Stea cu promisiunea de a se revedea la următorul eveniment comun. Și lista poate continua.

“Nu am fost niciodată într-o excursie sau într-o tabără. Acuma înțeleg de ce toți copiii de la Stea așteaptă să meargă undeva. Am sunat-o pe mami și i-am spus că fac orice numai să mă mai lase și data viitoare. Așa de mult mi-a plăcut că nu am putut să adorm seara de bucurie”, ne-a povestit Mihaela (13 ani) a doua zi după excursie.

Aceste activități se desfășoară în cadrul proiectului Și EU pot! IMAGINEZ, CRED și CONSTRUIESC un VIITOR de SUCCES!”. Proiectul este derulat de Asociația Stea în parteneriat cu Asociația Pirita Children-Copiii din Pirita și beneficiază de o finanțare în valoare de 150000 euro, prin programul Active Citizens Fund România, finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a Granturilor SEE și Norvegiene 2014-2021; pentru mai multe informații accesați www.eeagrants.org.”

Despre Asociația Stea

Asociația Stea este un ONG creat în Satu Mare in 2004, având misiunea de a susține oamenii și comunitățile marginalizate prin educație și antreprenoriat pentru a depăși obstacolele ce stau în calea incluziunii lor sociale. Viziunea Stea este o lume în care cei mai vulnerabili au puterea să iasă din sărăcie, să-și construiască o viață demnă pentru familiile lor și să contribuie la dezvoltarea comunităților din care fac parte. Pentru mai multe informații, accesați www.asociatiasteasm.ro.

Despre Programul Active Citizens Fund România

Programul Active Citizens Fund România este finanțat din Granturile SEE 2014 – 2021. Obiectivul general al Granturilor este de a reduce disparitățile economice și sociale și a consolida relațiile bilaterale dintre cele 15 state beneficiare și statele donatoare (Islanda, Liechtenstein, Norvegia). Programul este administrat de către consorțiul compus din Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, Fundația pentru Parteneriat, Centrul de Resurse pentru Comunitățile de Romi, Fundația PACT și Frivillighet Norge, care acționează în calitate de Operator de Fond desemnat de către FMO – Oficiul Mecanismului Financiar al Granturilor SEE și Norvegiene. Active Citizens Fund România vizează consolidarea societății civile și a cetățeniei active și creșterea capacității grupurilor vulnerabile. Cu o alocare totală de 46.000.000 euro, programul urmărește dezvoltarea pe termen lung a sustenabilității și capacității sectorului societății civile, intensificând rolul său în promovarea participării democratice, a cetățeniei active și a drepturilor omului și consolidând în același timp relațiile bilaterale cu statele donatoare Islanda, Liechtenstein și Norvegia. Pentru mai multe informații despre Active Citizens Fund în România, vă rugăm accesați www.activecitizensfund.ro . Pentru mai multe informații despre Granturile SEE și Norvegiene, accesați www.eegrants.ro.



0 Comments