luni, 13 decembrie 2021

Locul I la concursul de șah din Baia Mare pentru una dintre “steluțele” noastre

Adriana Pașcu este elevă în clasa a VII-a la Școala nr. 11 din Sătmărel și învață să joace șah de doar 2 luni, la Stea, avându-l ca profesor pe Mircea Sălăjan de la Clubul Pionul Campion Satu Mare. 

Aceasta a obținut sâmbătă, 11 decembrie a.c., Locul I la categoria 15 ani fete la concursul de șah “Tinerii Lei No.3” – pentru jucători nelegitimați, organizat la Baia Mare de Clubul Tinerii Lei.

La competiția de șah au participat 80 de copii din județele Maramureș si Satu Mare, alături de profesorii lor.

“Am ales-o pe Adriana pentru acest concurs deoarece a însușit cel mai repede și mai bine informațiile de la orele de șah și are o prezență constantă la activitățile de la Stea. Însă nu este singura cu potențial. Majoritatea copiilor din cele două grupe cu care lucrez au un potențial mare și vom continua să descoperim și să motivăm acești minunați copii pentru că fiecare merită șansa de a excela, de a câștiga concursuri și de a se dezvolta pe plan personal”, a spus profesorul Mircea Sălăjan.

Adriana a cunoscut tabla și piesele de șah în clasele primare, la câte o oră de sport de la școală. A jucat câteva partide anul acesta la Tabăra de vară pentru copiii din cartierul din Sătmărel, organizată de Direcția de Asistență Socială Satu Mare în parteneriat cu Asociația Stea iar din luna octombrie participă alături de alți 59 de copii din județele Satu Mare, Vaslui și Iași la un program inovativ de folosire a șahului ca instrument de empowerment, menit să le crească motivația pentru educație și capacitatea de a face față cu succes provocărilor din viața de zi cu zi.

“Am participat pentru prima oară în viața mea la un concurs. Am avut mari emoții în drum spre Baia Mare dar mă gândeam că pot să câștig o rundă- două. Însă nu mi-am imaginat că voi fi pe Locul I. M-am bucurat enorm și am fost foarte mândră de mine, doresc să continui și să joc din ce în ce mai bine”, ne-a povestit Adriana.

Din fericire, Adriana are susținerea părinților și surorilor ei care au înțeles importanța acestei pasiuni și oportunitățile de dezvoltare a abilităților cognitive, emoționale și de interacțiune pozitivă pe care acest sport le oferă.

0 Comments