luni, 6 septembrie 2021

Lucie Vandewynckele și Lou-Anne Oleron și-au încheiat stagiul de voluntariat la Asociația Stea

 La finalul săptămânii ne-am luat rămas-bun de la voluntarele noastre Lucie și Lou-Anne, la încheierea stagiului de 12 luni de voluntariat la Asociația Stea desfășurat prin Serviciul Civic din Franța.

Peste 30 de copii au venit să le salute și să le îmbrățișeze pe cele două tinere care timp de un an au fost alături de echipa educativă și de copii la toate activitățile derulate, muncă care a presupus multă răbdare, afecțiune, înțelegere, consecvență și, în primul rând, deschidere spre nevoile copiilor din mediile vulnerabile.

LucieVandewynckele are 23 de ani și studiază masteratul în psihologie socială la o universitate din Paris. A ales să vină la Asociația Stea deoarece a atras-o diversitatea activităților de la centrul de zi. “Am venit cu un mod de a gândi și de a vedea lucrurile, mai ales acela pe care l-am învățat la școală și în societatea din care provin. Însă aici trebuie să recunosc că mi s-au schimbat toate perspectivele, am înțeles că în domeniul social este foarte greu să delimitezi ceea ce faci de ceea ce e nevoie să faci. Ca și voluntari, vrem să facem multe, să schimbăm multe însă ajunși într-un loc străin, realizăm că planul de acasă nu se potrivește cu cel din târg, este necesar să ținem cont de politică, istorie, comunitate, societate, educație, cultură etc. Și atunci nu-ți rămâne decât să înveți SĂ FI, nu SĂ FACI. Pentru că vreau să ajut dar nu cum cred eu că e bine. Ce e bine pentru mine nu înseamnă că e bine și pentru cel de lângă mine”, povestește Lucie.

Lou-Anne Oleron are 22 de ani și urmează cursurile de fotografie la Paris. Mereu deschisă și acceptând provocările, Lou-Anne își descrie experiența la Asociația Stea ca fiind una care a făcut-o să evolueze, atât din punct de vedere profesional cât și din punct de vedere personal. “Aici la Stea am putut să mă dezvolt, am fost susținută în ceea ce privește abilitățile mele profesionale și mi s-a permis să măfolosesc de ele, fără a mi se îngrădi creativitatea, și chiar am tins să-mi depășesc limitele, cu perseverență și răbdare. Ne-am format chiar și un motto, pe care îl foloseam în special în momentele de criză: YOU CAN DO IT!”, povestește Lou-Anne zâmbind.

Copiii le-au îndrăgit, echipa  le-a “adoptat” în familia Stea, cele două voluntare franceze fiind un sprijin de bază în munca cu comunitatea defavorizată din Sătmărel.

“Am crescut cu copiii aceștia timp de un an și ne dorim să-i revedem”, au mai spus Lucie și Lou-Anne.

Poarta noastră le va fi mereu deschisă, mai ales că aceasta are amprenta creativității și efortului lor.

0 Comments