La sfârșitul lunii trecute am dat startul primului atelier de formare în domeniul pedagogiilor digitale organizat în cadrul proiectului “Rețea de inovare socială pentru drepturile copiilor marginalizați: RISDEM’’, în colaborare cu Școala de Valori, la care s-au înscris 39 de participanți din 14 ONG-uri și instituții.
Este vorba despre un program de formare cu 10 ateliere online care urmează să fie realizate până în iunie 2021. Acesta este destinat profesioniștilor care lucrează în centre de zi, cu copii de vârstă școlară proveniți din medii defavorizate și cadrelor didactice din școlile care colaborează cu astfel de centre de zi.Scopul acestui program este de a dezvolta competențele profesioniștilor
care lucrează în domeniul educației formale și non-formale a copiilor din medii
defavorizate, în domeniul noilor tehnologii, transferând și adaptând pe digital
ceea ce ei realizează prin activități față în față (educație nonformală,
dezvoltare de abilități de viață, animație socio-educativă, literație, educație
remedială etc.) dar incluzând resurse digitale în activitățile lor.
Primul atelier, cu rol introductiv, a avut ca temă centrală reflectarea la valorile personale și ale organizațiilor din care fac parte cursanții dar și la valorile în educatie pe care le transmit profesioniștii, copiilor cu care lucrează. Următoarele ateliere se axează pe învătarea folosirii a diferite resurse digitale utile în activitățile cu copiii și tinerii, susținând interactivitatea și implicarea în activități practice. Din temele abordate amintim: pedagogie transdisciplinară, caracteristici intergeneraționale, rolul dascălului, metacogniție etc.
"Suntem
recunoscători Ambasadei Franței în România și Institutului Francez din România pentru
sprijinul pe care îl acordă Asociației Stea în realizarea proiectului „Rețea de
inovare socială privind drepturile copiilor marginalizați: RISDEM”. Inițiativa
noastră are ca scop mobilizarea profesioniștilor din domeniile social și
educațional pentru a găsi și a pune în comun soluții adaptate nevoilor copiilor
în vederea îmbunătățirii implementării Convenției Națiunilor Unite privind
Drepturile Copilului și asigurării unei mai bune intervenții pentru copiii
vulnerabili din zone marginalizate. La nivel național există multe inițiative
de succes care demonstrează că atunci când la nivel local instituțiile,
ONG-urile și familiile ajung să colaboreze eficient, lucrând în sinergie pentru
a susține dezvoltarea armonioasă a copilului, rezultatele nu întârzie să apară
atât în ceea ce privește prevenirea abandonului școlar timpuriu, cât și
incluziunea socială. Prin acest proiect noi ne dorim să creăm o comunitate de
profesioniști din social și educațional
care să se susțină reciproc prin transfer de know-how, metodologie și
instrumente, astfel încât intervențiile de succes să poată fi adaptate și transferate
și în alte zone pentru a putea asigura copiilor celor mai vulnerabili
oportunități viabile de a ieși din cercul vicios al sărăciei” (Cristina Bala,
director Asociația Stea).
Proiectul
« Rețea de
inovare socială privind drepturile copiilor marginalizați: RISDEM » este
realizat de către Asociația Stea, cu
sprijin financiar din partea Ambasadei
Franței în Romania, a Institutului Francez din România și al asociațiilor
Aide et Action, Grenoble
Isère Roumanie și Solidarité Enfance Roumanie.
0 Comments