luni, 19 septembrie 2016

“Daca am reușit să ating frumos viața cuiva, sunt împăcată sufletește” – Alexia Bernard, voluntar

        La doar 21 de ani, Alexia Bernard are în spate cinci ani de voluntariat. A ales sa urmeze cursurile unei  facultatăți pentru a deveni asistent social iar ultimul an și l-a petrecut la Asociația Stea, într-un stagiu de voluntariat prin Serviciul Civic – un program al statului francez care oferă tinerilor posibilitatea de a câștiga experiență în domeniul lor de interes.
        Atrasă din adolescență de munca cu categoriile defavorizate de persoane, Alexia a lucrat de la 16 ani cu persoane cu handicap, cu copii aflați în conflicte cu familiile lor, cu săraci la un centru de zi în Franța. «Munca la centrul de zi era asemănătoare cu ceea ce faceți voi aici, la Stea. Și acolo se punea baza pe igienă (să le oferim posibilitatea de a se spala, haine de schimb, produse de igienă și alte lucruri necesare), după care treptat îi redirecționam înspre instituțiile abilitate. La fel ca și noi, și Asociația Stea este o punte de legătură între stradă și serviciile sociale», povestește Alexia.
        Dornică să experimenteze munca și în altă țară, Alexia a optat pentru stagiul de voluntariat în Satu Mare. Și acum, dupa un an petrecut în mijlocul copiilor și tinerilor săraci, nu regretă nici o clipă alegerea făcută.
“Am învățat o altă limbă, cultură, mi-am deschis orizonturile, am experimentat fel și fel de situații. A fost frumos la Stea pentru că echipa este deschisă la idei noi, la sugestii. Am putut să ne punem în practică ideile. Stagiul acesta m-a făcut să capăt mai multă încredere în mine, mă întorc acasă mai bogată din toate punctele de vedere, mai ales sufletește”, mărturisește tânăra.
         Despre suflet după experiențele la Stea?
“Este foarte important pentru mine sa-mi ajut semenii. Dacă am reușit să ating frumos viața cuiva, sunt împăcată sufletește. Este ca un tablou: punem sămânța și așteptăm să iasă planta. Uneori iese repede, rezultatele se văd rapid. Alteori durează și ani de zile. Problema este că în munca unui asistent social nu se văd rezultatele imediat. Lumea se așteaptă la minuni dar cine lucrează în acest domeniu știe că uneori e nevoie de ani și ani pentru a salva destinul unui om. Și dacă am reușit să ajutăm, oricât de puțin, suntem fericiți. Când tu ajuți pe alții, de fapt te ajuți pe tine. E vorba de comunitate și solidaritate”, conchide Alexia.
         Atașată de copiii cu care a lucrat aici, tânăra regretă despărțirea de ei. Ar fi vrut să rămână, să le urmărească evoluția. Munca ei cu persoanele defavorizate va continua în Franța și este hotărâta ca intr-o zi să se întoarcă la Stea.


0 Comments